My diary --- kasiuniaaa9222 portal

-ZED- pisze:


| A wiesz, że to było pytanie z trzeciej klasy podstawówki? :o)
| Spox - czwartą też bym pewnie zaliczył... ;o)
| Ale nie wiem, jakby było ze sprawdzianem kompetencji po
| szóstej klasie. Mój minister nie zaliczył. ;o)
No - z lekturami mógłbym mieć problemy...


Ja akurat nie, ale pewnie z geografią i fizyką, owszem.
Ogólnie: encyklopedyzm. I już.


| Każdy nauczyciel jest specjalistą w swojej dziedzinie i uważa,
| że wszystko, co przekazuje, ma niezwykłą wartość. A powinno
| to wyglądać ciut inaczej.... :oI
Generalnie - zastrzeżenia miałem tylko do geografii i historii...


Rzekomo w wyniku wprowadzenia reformy ma się to zmienić.
Szkoła powinna uczyć wiedzy o swiecie, pomagać ten świat
pojmować, ale jak to wyjdzie w praktyce.... zależy od nauczycieli.
Nie jest tak łatwo zmienić sposób myślenia człowieka...



a co wyście frajerzy myśleli? szkole opłaca się dać ściągać bo lepiej wypadnie w
statystyce. Np. w prasie lokalnej w zestawieniu wszystkich szkół. Ale sprawdzian
po klasie szóstej to małe piwo. Przecież on na nic nie wpływa. Egzamin po
gimnazjum natomiast ma wpływ na dostanie się do innej szkoły. A więc jeśli się
trafi dwóch uczniów-niedouków, z których jeden będzie chodził do uczciwego
gimnazjum, gdzie nie dadzą mu ściągać, a drugi wszystko sobie zerżnie, to
premiowany jest ten oszust. Bo to on dostanie się do liceum, technikum czy gdzie
tam chce.Dawniej były EGZAMINY WSTĘPNE. Szkołom średnim zależało na tym, aby
przyjąć jak najlepszych, więc na wstępnych się nie ściągało, albo do widzenia.
Teraz gimnazjum zależy na statystyce, więc nie są one (gimnazja) szczególnie
zainteresowane aby pilnować. Czyż to nie system jest chory? No, ale specjaliści
od reformy edukacji wiedzą lepiej.



zgadza się ale wtedy lista powinna być znana przed złożeniem, a jest
na odwrót, czyli rozumiem, że składam w ciemno bo dopiero po
terminie złożenia ogłoszą listę, czy sama mam w takim razie ocenić
szanse dziecka, nie rozumiem, poniżej przykald ze strony:
"19 czerwca 2009r. (piątek) - do 23 czerwca (wtorek) 2009r. do godz.
15:00 s.3 (parter) potwierdzanie woli nauki przez składanie
oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o
szczegółowych wynikach sprawdzianu w klasie szóstej (zgodnie z
decyzją kuratora Oświaty)
24 czerwca (środa) 2009r. godz. 12:00 - zakończenie rekrutacji przez
wywieszenie końcowych list przyjętych."



Jestem nauczycielem. Rozmawiam z dziećmi. One pragną zawsze sprawiedliwej
oceny! Ta jest możliwa tylko przy takim sprawdzaniu wiedzy i umiejętności
jakim są testy. Czy dobrze i wszystko sprawdzą? To sprawa dyskusyjna, ale nie
widzę innego sposobu jak niezależna zewnętrzna komisja, która nie ma żadnych
powiązań z uczniem. Stres to sprawa wyimaginowana przez rodziców. Jeżeli
dziecko się boi to znaczy, że rodzice straszą przez wiele lat - mówią o
konsekwencjach i grożą różnymi ograniczeniami. Robią to po to aby zmobilizować
pociechę do lepszej pracy. To oczywiście odnosi odwrotny skutek. Stopnie nie
mówią całej prawdy. Są uczniowie, którzy nie mogą wiele osiągnąć. Nie znaczy
to że nauczyciel ma im stawiać zawsze najgorsze oceny. Dla zachęty,
zmobilizowania wymyślam łatwiejsze zadania dla takich uczniów. Czują się wtedy
dowartościowani - oni też mogą czasem coś osiągnąć. A w życiu potrzebna jest i
sprzątaczka i profesor akademicki. Nie jesteśmy jednakowi jeśli chodzi o
możliwości intelektualne, artystyczne, organizacyjne i inne. Rodzice
zaakceptujcie swoje dzieci takimi jakimi są. Nie wymagajcie samych piątek czy
szóstek. Najważniejsze jest to jak wychowacie swoje dzieci - jakimi będą
ludźmi - jakie będzie ich serce. O potomka zaczynamy dbać w momencie poczęcia
a nie tuż przed sprawdzianem w szóstej klasie (czytajmy, poświęcajmy dużo
czasu na rozmowy i dyskusje z dzieckiem - osiągnie o wiele więcej).



Zgadzam się z gościem. Szkoła ma sporo laureatów w konkursach ogólnopolskich i
międzynarodowych.Co do wyników ze sprawdzianu po klasie szóstej, to nie wiem
gdzie ten ranking szkół mozna znależć, ale wiadomo mi,że w tym roku średnia ze
sprawdzianu była taka sama jak średnia dla WARSZAWY. Uczniowie są dobrze
przygotowani do tego egzaminu, piszą sporo testów próbnych i bez stresu
podchodzą do swojego pierwszego prawdziwego egzaminu.Potem doskonale radzą
sobie w gimnazjum. Wiem coś o tym, gdyż moje dziecko starsze dziecko ukończyło
tę szkołę i nie ma najmniejszych problemów w gimnazjum (młodsze zdało do
szóstej klasy). Uwazam,że w szkole jest wysoki poziom nauczania, szkoła jest
przyjazna dzieciom i wiele ciekawych imprez się w niej odbywa . Jest to SUPER
SZKOŁA , chyba najlepsza w dzielnicy.



Oddam - odbiór osobisty - Warszawa Ursynów/Natolin

1) HISTORIA - Dzieje najdawniejsze i dawne do schyłku XIV wieku -
ŚREDNIOWIECZE - Podręcznik dla gimnazjum, Tomasz Jurek, Wydawnictwo Juka,
Warszawa 2003,
2) CHEMIA - Zeszyt do ćwiczeń, Bożena Kałuża - Wydawnictwo Edukacyjne Zofii
Dobkowskiej, Warszawa 2000 - częsciowo wypełnione długopisem - 2/3 książki
czysta - do zapisania/wypełnienia
3) JĘZYK POLSKI - Rozwinąć skrzydła, gimnazjum klasa 1 cz.1, Elżbieta Wieżbicka-
Piotrowska,Wydawnictwo Nowa Era,Warszawa 2003,
4) JĘZYK POLSKI - KSZTAŁCENIE KULTUROWE, gimnazjum klasa 1 cz.2, Rozwinąć
skrzydła, Teresa Michałkiewicz, Wydawnictwo Nowa Era, W-wa 2001
5) Od Pitagorasa do Euklidesa, Stanisław Durydiwka, Stefan Łęski - Ćwiczenia do
matematyki do klasy 1 gimnazjum, zeszyt 2 - częściowo wypełniony długopisem -
do wytkorektorowania, duża część książki czysta
5)SPRAWDZIANY wiedzy i umiejętności po klasie czwartej, piątej i szóstej szkoły
podstawowej, Dorota Sobol, Anna Witaszyk, Anna Wola
6) MATEMATYKA - Kalendarz szóstoklasisty, przygotowanie do sprawdzianu po
szkole podstawowej - częściowo wypełniony / do wykorektorowania

Ogólnie książki w bardzo dobrym stanie, mało zniszczone...